Zlo a hřích

30. listopadu 2005 v 12:34 | Wampyres |  Úvahy
Nedáno se mi dostala do ruky knížečka kde v předmluvě bylo po jednání o zlu a o hříchu.. velice se mi to líbilo, a trochu bych nad tím zauvažovala...
ZLO JE V PODSTATĚ VĚC ZCELA POZOTIVNÍ....
Zlo... co je vůbec zlo? Většina lidí řekne že je to něco co je špatné.. co nesmí být...V podstatě za zlo většina lidí považuje něco co používají lidé k tomu aby někomu ublížili. Ale je to vážně tak? Vážně je zlo tak strašně negativní? ne, zlo je ve své podstatě věc velice pozitivní, jen stojí na špatné straně... Opravdu se dá za zlo považovat že se vám zboří dům, ztratíte zaměstnání,rodinu, i přítelkyni? Opravdu je to zlé? Nemyslím... i když to zní divně, tak všechno se děje za určitým účelem, a co vy víte, třeba se přestěhujete, najedete lepší a levnější bydlení, novou přítelkyni která bude 100x lepší než ta předešlá, a zjistíte, že i když určitě vám vaší rodiče budou chybět, tak vás v něčem brzdili... Jsem si jistá, že kdyby jste potkali zlo v čisté podobě, takže se vám v podstatě bude líbit... A co to teda vlastně zlo je? Toť otázka... zlo je vlastně něco co nám pomáhá... občas nám pomáhá více než dobro... namítnete, jak je to možné? Vždy´t zlo ničí.... Ano, třeba ničí, ale proto je lepší a víc nám pomůže... umíte si představit že váš život by byl jen dobrý? Krásná představa,že? Ale přemýšlejte o tom víc... opravdu by byl tak krásný? Ne, za chvíli by vás to nudilo, zaostávali by jste, dohánělo by vás to k šílenství... k sebevraždám...
VRAŽDA HŘÍCHEM? BLBOST....
Tak, řekněme že už máme definici zla.... teď se zaměříme na hřích... každý z nás jistě zná desatero přikázání... provinění proti nim je podle křesťanů hřích... zapomeňte na to... když nás někdo okrade, řekneme že je hříšník....udělal nám škodu, a bude zavřen, pokud bude chycen... ano, souhlasím, ale nazvat ho hříšníkem? Ne, je to pouze sociálně slabší jedinec. když někdo zabije, není hříšníkem.. jen mu chybí něco co nevrahové nemají... přirovnala bych to spíš ke zvířeti, než k hříšníkovi... Co je tedy potom hřích? ... představte si, kdyby z ničeho nic na vás váš pes začal mluvit lidskou řečí... jsem si jistá že by jste byli hrůzou ohromeni... co kdyby vaše kytky začali zpívat, a nebo z nebe opravdu začali padat trakaře?... možná se té představě smějete, ale zkuste si to uvědomit jako skutečnost.... byli by jste zděšeni... Toto já považuji za hřích... a kdo je tedy hříšník? Ve zkratce člověk který chce dosáhnout "vyšší sféry zakázaným způsobem"... jen v málokteých případech si hříšník uvědomuje že vůbec hříšníkem je... věřte že kdyby jste poznali hříšníka, budete se s ním dozajista mnohem raději stýkat než se světcem... Věřte že opravdových hříšníků je mnohem méně než světců....
ZÁVĚR
a kdo jsou tedy lidé kteří nám způsobují škodu? Nazvala bych je sociálně slabšími jedinci co potřebují naší pomoc, a také nástroji zla nám pomoci....
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Carol Wampyres Carol Wampyres | 30. listopadu 2005 v 12:41 | Reagovat

Omlouvám se zachyby, ale  nekontrolovala jsem to co jsem napsala...:-)))

2 cepín cepín | Web | 30. listopadu 2005 v 17:13 | Reagovat

zlo je krásné v tom, že je upřímné. Což se o dobru nemůže říct nikdy.

3 Cody Cody | E-mail | Web | 1. prosince 2005 v 6:04 | Reagovat

Ehm, zajímavé zamyšlení, ale trochu pokulhává ta křesťanská věrouka, křesťané to naštěstí nechápu tak černobíle, jak ukazuješ.

4 larkin larkin | E-mail | 1. prosince 2005 v 8:52 | Reagovat

to je fakt dobrý :-)

Pojem zla je velice relativní. A navíc - kdyby nebylo zla, jak bychom poznali, co je dobro? Zlo a dobro jsou jako dvě strany jedné mince - jedno bez druhého nemůže existovat.

K těm hříšníkům - je to zajímavá myšlenka. Jen bych řekla, že u pojmu "hříšník" je "dohodnutý" jeho význam.... prostě se tohle slovo používá tradičně v určitých souvislostech. Jenže nikdo z lidí nemá právo označit někoho za hříšníka, protože nikdo z nás do lidí nevidí. Myslet si samozřejmě můžeme cokoliv, s rizikem, že se můžeme mýlit.

5 M.a.r.d.o.k M.a.r.d.o.k | 1. prosince 2005 v 11:20 | Reagovat

tenhle text je pro mne vice otazek nez odpovedi....a to ze bez zla bychom neznali hodnotu dobra je zrejme bez jakychkoliv zamysleni :) .Jinak "co te nezabije, to Te posili" to taky neni nic noveho no :))

6 Carol Wampyres Carol Wampyres | 1. prosince 2005 v 13:00 | Reagovat

cepín

nevím, neřekla bych že není dobro upřímné a zlo je....

dobro je prostě dobro a zlo je prostě zlo... oboje má své kouzlo i  zápor...

7 cepín cepín | Web | 1. prosince 2005 v 13:01 | Reagovat

ber to tak, že činíš-li zlo (když už nějakou činnost takto nazveme), neděláš to s jinými úmysly než s těmi kterými ho činíš, čili jednáš upřímně. Dobro můžeš činit a přitom mít záměr úplně jinde, čili neupřímně

8 Carol Wampyres Carol Wampyres | 1. prosince 2005 v 13:04 | Reagovat

Cody

nemělo to být zaměřené na křesťanskou věrouku... Ano, těch deset přikázání, jasně, ale to není kvůli tomu že bych chtěla osočovat křesťanství, ale vzhedem k tomu že naše kultura je ať chceme nebo ne do jisté míry křesťanstvím ovlivněná, tak se mi to zdálo jako dobrý příklad pro pochopení všemi... jinak spíš jsem chtěla ukázat na materializmus dnešní doby, a tím zkreslené hodnoty:-)

9 Carol Wampyres Carol Wampyres | 1. prosince 2005 v 13:08 | Reagovat

S tím zlem zcela souhlasím, a co se týkýá hříšníka, do jisté míry taky,ale vzhledem k tomu že to chápeš z trochu jiné strany než já... :-))

10 Carol Wampyres Carol Wampyres | 1. prosince 2005 v 13:09 | Reagovat

Mardok

Sorry, ale jestli sis to neuvědomil, tak tohle je UVAHA .. to znamená že má vyvolávat víc otázek než odpovědí:-))

11 Carol Wampyres Carol Wampyres | 2. prosince 2005 v 13:21 | Reagovat

cepín

to není pravda.... zlo můžeš taky činit nevědomky...

12 magasfal magasfal | 8. prosince 2005 v 11:15 | Reagovat

Hm, tak jako pokus o úvahu to není úplně nejhorší. Jen škoda,že jsou použity nedomyšlené nebo špatné argumenty.

13 Carol Wampyres Carol Wampyres | 8. prosince 2005 v 16:16 | Reagovat

magasfal

no, nejsou, spíš jen jsou  argumenty použity tak že zbytek si  člověk domyslí:-))

ale je to možné, úvahy  teď už moc nepíšu, takže už ani nevím jak to slohově postavit:-D

14 Lakatosz Lakatosz | 20. února 2006 v 20:01 | Reagovat

Ups, nevím, ale tato neúvaha je nejen zcestná, ale možná i zlem sama. Škodu nám způsobují sociálně slabší jedinci, kteří potřebují naši pomoc? Pomoc jistě pořebují, ale proč je nazývat škůdci? O pojmu zlo toho autorka taktéž příliš nepobrala, jinak by se nechvástala jak je zlo "pozitivní". Více číst, méně psát!

15 katrin katrin | 16. dubna 2006 v 12:23 | Reagovat

jsem gothik

16 Carol Wampyres Carol Wampyres | 9. května 2006 v 10:14 | Reagovat

Lakatosz : méně psát, více přemýšlet.. :-)

když ti někdo ukradne telefon, a tobě pak rodiče koupí nový který sis už velice dlouho přál/a a jinak bys ho nedostal/a... v prvnáí chvíli to nazveš do jisté mírys zlem, že ten člověk byl zlý, když ti vzal telefon.. nakonec si řekneš že je to dobře, že ti ho ukradli, jinak by jsi nedostal/a nový:-)

17 Vlk Vlk | 29. dubna 2008 v 20:57 | Reagovat

Tak k článku: S těma hříchama  je to hned od začátku v podstatě špatně...mluvil jsem o tom s farářem takže to mam vlastně skoro z první ruky ;-). člověk, který spáchá "hřích" z donucení není hříšníkem - pokud Tě hlad donutí krást, hřích si nespáchala, pokud Tě někdo pod výhružkou donutí zabít, hřích si taky nespáchala....nejdřív by bylo dobrý si o tom něco přečíst než začneš psát tyhle "články" ;-).

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama